​Stel fitness doelen op voor jouw succes in de Gym

Hoe realiseer je jouw droombody? Stel goede fitness doelen op!

Niet iedereen lukt het om zijn of haar droombody te realiseren. Sommige mensen blijven hopen op het krijgen van die perfecte billen, terwijl anderen het ook daadwerkelijk lukt. Het verschil zit hem in het vertalen van je dromen naar doelen.

Door doelen te stellen maak je je dromen concreet en geef je richting aan de acties die je dagelijks onderneemt. Doelen stellen is één van de snelste manieren om succes te creëren. Maar toch vinden veel mensen doelen stellen en deze te bereiken erg moeilijk om te doen. Daarom helpen wij je een handje mee.

Begin

Het stellen van doelen dient namelijk wel op de juiste manier te gebeuren. Wanneer je weet waar je heen wilt dan stel je je mind erop in de juiste weg in te slaan.

Dus begin je met fitness dan is het belangrijk om eerst voor jezelf doelen te stellen. Je begint met lange termijn, ook wel ultieme doelen genoemd. Met de juiste formulering kun je de juiste strategieën of gedragsveranderingen kiezen die je daar zo snel en gemakkelijk mogelijk gaan brengen.

Doelen opstellen

De 4 punten waarop je moet letten bij het opstellen van jouw fitness doel.

  • – Zorg dat het je eigen doel is. Op die manier blijf je gemakkelijker gemotiveerd. Als je iets doet wat een ander wellicht van je verwacht, is de kans dat je gemotiveerd blijft erg klein. Zorg er dus voor dat je je eigen doelen kiest, de dingen die jij oprecht graag wilt bereiken.
  • – Zorg dat je doel concreet is.“Ik wil graag fitter worden” is een vage doelstelling. Je weet niet wanneer deze bereikt moet zijn, hebt geen idee wat ‘fitter zijn’ precies betekent en kunt bovendien al snel genoegen nemen met een kleine verbetering.
  • – Beschrijf je doel op een positieve manier. “Op “datum” van dit jaar heb ik strakke billen om trots op te zijn”. Dit beschrijft je doel op een positieve manier en dat klinkt meteen een stuk prettiger. Bovendien dwingt het je om te kijken naar wat je écht wilt. Beschrijf je je doel op een negatieve manier (“Ik wil geen platte kont meer hebben”) dan geeft dat meteen negatieve energie. De laatste, en belangrijkste reden, is dat je onderbewustzijn datgene aantrekt waarop je focus ligt. Je wilt je dus concentreren op wat je wel wilt, anders zal je meer van het negatieve op jezelf afroepen.
  • – Deel het met anderen. Door je doelen met anderen te delen zorg je dat je er niet alleen voor staat. Het verhoogt je commitment en stelt anderen in staat je te helpen.

Aan de slag

Je weet nu hoe je goede fitnessdoelen voor jezelf kunt stellen, wil direct beginnen met het realiseren van je doelen?
Wanneer je op resultaatgerichte wijze te werk wilt gaan kun je bij Sportief90 goed terecht! Door de juiste manier van trainen bereik je nou eenmaal meer dan op eigen houtje. Het jaar is nog jong, dus je hebt nú nog alle tijd om er een groot succes van te maken! Tot snel?!

Voordelen Sportschool?

Lees het hier

Bekijk alle ervaringen
Een van onze teamleden

Rob van Rozen

Allround Instructeur Groepslessen – Stagebegeleider

Persoonlijke aandacht
Eendrachtskade NZ3