Beginnen met Fitness? 5 Tips voor de een vliegende start!

Wij helpen je namelijk graag een handje mee!

De eerste paar maanden van het nieuwe jaar zijn uitermate geschikt om met je goede voornemens te starten. Staat beginnen met fitness op jouw goede voornemens lijstje maar weet je nog niet precies hoe je moet starten? Dan helpen we jou graag een handje. Beginnen in de sportschool kan voor sommigen nog best spannend zijn. Helemaal als je nog nooit naar de sportschool toe bent geweest. Geen zorgen, wij helpen je graag op weg met deze 5 tips om te beginnen met Fitness.

Tip 1: Neem een bidon met water en een handdoek mee

Neem een bidon met water en een handdoek mee naar de Fitness. Het is echt essentieel voor een fijne workout in de gym. Drink voldoende water tijdens het sporten. Want als je sport, verlies je vocht doordat je gaat zweten. Voldoende drinken is dus erg belangrijk tijdens het sporten. Anders loop je het risico op uitdroging en gaan gaan je sportprestaties achteruit. Met je handdoek kun je zonder problemen de apparaten droog houden of over je fitnesstoestel leggen…wel zo hygiënisch.

Tip 2: Vraag om hulp

Weet je niet precies hoe een apparaat werkt? Of waar de juiste gewichten liggen? Ga het vooral niet zelf uitvogelen, maar vraag een van onze medewerkers om hulp. Daar zijn we tenslotte voor! Wil jij echt trainingsadvies van een pro, dan kan een personal trainer je het beste helpen.

Tip 3: Begin rustig en overdrijf niet

Het is belangrijk om niet direct te enthousiast van start te gaan. Begin met een aantal lichte oefeningen op je eerste dag. Zo zorg je ervoor dat je de eerste dagen niet te veel spierpijn hebt en kun je effectiever herstellen voor een volgende trainingssessie. Ook voorkom je zo blessures door overbelasting. Je kunt een trainingsschema laten opstellen voor jouw persoonlijke doel, op die manier werk langzaam omhoog naar het gebruik van zwaardere gewichten. Er is natuurlijk geen haast geboden!

Tip 4: Schrijf je oefeningen en gewichten op

Je voortgang kun je alleen zien als je weet waar je begonnen bent. Start op je eerste dag een trainingslogboek met al je statistieken. Hierin kun je bijvoorbeeld je gewicht noteren, maar ook de oefeningen, aantal gewichten, aantal herhalingen en rust die je tijdens elke training neemt. Wil je meten wat er in je lichaam verandert?

Tip 5: Consumeer eiwitten na afloop van de training

Het aanvullen van je spieren met de juiste voedingsstoffen is het belangrijkste wat je kunt doen nadat je klaar bent met je training. Het nuttigen van een eiwitrijke maaltijd, of het eten van een snack vol proteïne is altijd aan te raden.

Fitness Groningen? Sportief90

Wij zijn een professionele sportschool waar persoonlijke aandacht ontzettend belangrijk is. Hoe die aandacht eruit ziet, bepaal jij! Wil je beginnen met sporten en heb je aanvullende vragen? Neem gerust contact met ons op.

Voordelen Sportschool?

Lees het hier

Bekijk alle ervaringen
Een van onze teamleden

Friday Eitokpa

Schoonmaak

Persoonlijke aandacht
Eendrachtskade NZ3