Conditie opbouwen? Cardiotraining!

Ben je al vermoeid na het traplopen?

Het kan lastig zijn om te beginnen met conditie opbouwen. Maar no worries.. Wij leggen je graag uit hoe je conditie en fysiek uithoudingsvermogen kunt verbeteren. We got you!

Waarom een betere conditie goed voor je is?

Naast dat je een beter uithoudingsvermogen hebt, zorgt een goede conditie ook voor een verhoogde weerstand. Je hoeft dan dus minder bang te zijn voor de griepepidemie, want die gaat aan je neus voorbij. Een goede conditie vermindert daarnaast de kans op hart- en vaatziekten. Super belangrijk dus!

Hoe je conditie opbouwt?

Sporten zorgt ervoor dat je een goede conditie krijgt én natuurlijk ook behoudt. Door middel van cardiotraining verbeter je het uithoudingsvermogen. Een conditie opbouwen gebeurt helaas niet binnen één dag. Dit is misschien wat frustrerend voor je, maar wij zorgen ervoor dat je gemotiveerd blijft. We helpen je graag met het opbouwen van dit sportritme, bijvoorbeeld door middel van een gepast programma die we samen opstellen om jouw sportdoelen te behalen.

Conditie opbouwen bij Sportief 90?

Bij Sportief 90 kun je op verschillende manieren aan je conditie werken. Weet je niet zo goed welke vorm bij je past? Geen probleem, probeer ze allemaal! Dan weet je meteen wat het beste bij je past, handig toch?

Probeer ons cardio-apparatuur, we hebben loopbanden, cross-trainers, steppers, fietsen en roeiers voor je klaarstaan. Geen excuses meer.

Warming-up en cooling-down

Een goede warming-up en cooling-down zijn bij conditietraining van groot belang. Bouw daarom je training 5-10 minuten op in een rustig tempo en sluit je training hier ook weer mee af. Vergeet tot slot niet om je lichaam voldoende rust te geven om te herstellen! Bouw je trainingen langzaam op en neem minimaal 1 dag rust tussen je trainingen. Op deze manier behaal je het beste resultaat!

Voordelen Sportschool?

Lees het hier

Bekijk alle ervaringen
Een van onze teamleden

Lars van der Til

Fitnesscoach – Allround Instructeur Groepslessen

Persoonlijke aandacht
Eendrachtskade NZ3