Creëer jouw Summerbody met Buikspieroefeningen!

Laat die sixpack maar komen!

Krijg jij ook al zin in de zomer? Met dit weer kan dat haast niet missen! Shinen in je mooie bikini of met een sixpack in je speedo? Yes, we gaan weer aan de slag met de buikspieren. Want.. zonder buikspieroefeningen helaas ook geen sixpack! Je kunt buikspieroefeningen in de sportschool doen maar ook gewoon thuis. Het mooie is: iedereen kan het want er zijn oneindig veel oefeningen die helemaal niet moeilijk zijn. Neem een buikspierkwartier op in jouw trainingsschema en laat die sixpack maar tevoorschijn komen!

Hoe creëer je een sixpack?

Wil jij graag een sixpack? Dan moet je die buikspieren een paar keer per week goed trainen en misschien ook zelfs je eetpatroon iets aanpassen. Voor een platte en strakke buik moet je namelijk eerst je vetpercentage moeten verlagen. Want als je strak getrainde buikspieren door een vetlaagje bedekt worden, zul je helaas die sixpack alsnog niet zien… Met gezond eten en het combineren van cardiotraining met buikspieroefeningen, komt die sixpack er echt!

Waarom wil je een strakke buik?

Mensen met een strakke buik zijn over het algemeen iets zelfverzekerder over hun lichaam. Hierdoor voelen ze zich gelukkiger en stralen dat ook uit. Dat wil jij toch ook? Misschien nog wel het belangrijkste, dat je een gezond lichaam hebt.

Welke buikspieroefeningen zijn geschikt om een sixpack te creëren?

Je traint je buik het beste met gerichte buikspieroefeningen. Crunches, pulse-ups, knee raises, sit up’s en planking zijn een aantal goede voorbeelden van populaire en zeer effectieve buikspieroefeningen. De medewerkers van Sportief 90 helpen je graag om deze oefeningen op te nemen in je trainingsschema. Zij kijken met jou mee welke oefeningen voor jou geschikt zijn. Bouw de oefeningen langzaam op, om je buikspieren gedurende de maanden te blijven uitdagen.

Waar moet je op letten?

Je moet er natuurlijk wel zorgen dat je de oefeningen goed en gecontroleerd uitvoert. Alleen zo bereik je het snelst het beste resultaat. Ga niet te snel, maar doe alle oefeningen in een rustig tempo. Zorg ervoor dat je je spieren niet overbelast. Als je twijfelt vraag je het gewoon even aan een van onze medewerkers, zij leggen je het graag uit.

Wissel de oefeningen af. Besteed niet een hele training aan alleen crunches, maar gebruik meerdere oefeningen zodat je bijvoorbeeld ook de schuine buikspieren traint. Drie tot vijf verschillende buikspieroefeningen per keer is voldoende.

Neem altijd voldoende tijd om te herstellen na een intensieve buikspier work-out. Dat heb je dan wel verdiend! 🙂

Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken of wij jou kunnen helpen met je summerbody!

Sportief en gezellig

Paulien

Bekijk alle ervaringen
Een van onze teamleden

Mark Bokhove

Instructeur Spinning / RPM

Persoonlijke aandacht
Eendrachtskade NZ3