Trainingsplan opstellen of niet?

Plan jij je work-outs goed in?

Heel veel mensen zien sporten toch als een hobby. Hierdoor wordt er nog niet heel erg veel nagedacht over de voorbereiding en planning van het sporten. Dat de weg naar de sportschool is gevonden is natuurlijk al super. Maar als je doelen wilt bereiken, kun je het beste je trainingen goed voorbereiden en plannen. Sportief90 legt je graag uit waarom.

Het plannen van je work-outs geeft structuur

Als je standaard een aantal momenten per week hebt gepland om te gaan sporten, geeft dat structuur. Hierdoor is het gemakkelijker om het sporten ook vol te houden. Zeker als je net begint met sporten is dit van belang, je moet dan nog  wennen aan jouw nieuwe ritme. Als je trainingen niet vastlegt voor jezelf, komt er gemakkelijk iets anders tussendoor. Jouw training heeft dan geen prioriteit.

Dat sporten kan toch ook wel een andere dag? Misvatting! Want zoals je wellicht wel weet; van uitstel komt afstel. Dat wil je natuurlijk niet, want als je niet meer gaat of veel minder, worden je doelen natuurlijk ook niet behaald.

Door trainingen in te plannen, plan je ook meteen rustdagen in.

Op de juiste momenten je rustdagen pakken, is minstens zo belangrijk als het trainen zelf. Hierdoor stimuleer je namelijk de spiergroei optimaal. Als je te weinig rust neemt, kan dit resulteren in overtraining. Maar te veel rust kan ook weer averechts werken. Door trainingen goed in te plannen, plan je dus automatisch ook je rustdagen. Zo is de balans tussen trainingsdagen en rustdagen optimaal.

Het sneller bereiken van jouw trainingsdoelen

Door een trainingsagenda op te stellen en je hier ook strikt aan te houden, behaal je veel eerder jouw trainingsdoelen! Is jou doel spieren kweken, afvallen of een betere conditie? Wat je doel ook is, door het trainingsschema na te leven zul je zien dat jouw gewenste resultaat binnen no-time wordt behaalt. Heb jij je trainingsplan al klaar? Wij denken natuurlijk ook graag met je mee.

Sportief en gezellig

Paulien

Bekijk alle ervaringen
Een van onze teamleden

Nadine de Waard

Fitnesscoach

Persoonlijke aandacht
Eendrachtskade NZ3